شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع محلی از افزایش شمار زخمی‌های حادثه شهرک مجدل شمس در جولان اشغالی به ۴۰ نفر خبر داده و اعلام کرد که حال ۱۷ نفر آنها وخیم است.

افزایش شمار زخمی‌های حادثه «مجدل شمس» به ۴۰ نفر

به گزارش قدس آنلاین، منابع آگاه در شهرک «مجدل شمس» در جولان اشغالی اعلام کردند که شمار زخمی‌های حادثه روز گذشته در این شهرک به ۴۰ نفر افزایش یافته است.

این منابع افزودند که حال ۱۷ نفر زخمی‌ها وخیم است و در چند بیمارستان مختلف در سرزمین‌های اشغالی تحت مراقبت و مداوا هستند. پیش از این منابع خیری از کشته شدت 14 و زخمی شدن 30 تن دیگر در این حمله موشکی خبر داده بودند.

این خبر در حالی است که در واکنش به حادثه شهرک مجدل شمس در جولان اشغالی، بالگردها و توپخانه‌های ارتش اشغالگران مناطقی از جنوب لبنان را هدف حملات تجاوزکارانه قرار دادند.

پایگاه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که دشمن صهیونیستی حملات گسترده‌ای را بامداد یکشنبه به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این حملات شهرک‌های «الخیام»، روستاهای «العباسیه»، «بیره»، «کفرکلا»، «برج شمالی» و شهرک «بقاع» در جنوب لبنان را هدف حملات موشکی تجاوزکارانه خود قرار داد.

دسیسه چینی گام به گام صهیونیست ها

اما در حالی که تل آویو سعی دارد با سناریو سازی حمله به شهرک «مجدل شمس» را بر گردن حزب الله انداخته و به این طریق راه را برای اقدامات خصمانه بعدی خود علیه این جنبش همراه سازد اما تحلیلگران لبنانی یکصدا ضمن رد کردن این موضوع رژیم را در پشت پرده طراحی این دسیسه می دانند.

حزب الله لبنان به صورت رسمی و با انتشار بیانیه‌ای، ضمن رد حمله به «مجدل شمس» در جولان اشغالی، تأکید کرد: به صورت قاطع، ادعاهای برخی از رسانه‌های دشمن درباره حمله به مجدل شمس را تکذیب می‌کنیم.  

خبرنگار شبکه العربی گزارش داد که تعدادی از شاهدان عینی در محل انفجار در شهرک «مجدل شمس» به او گفته‌اند که پدافند هوایی اسرائیل عامل انفجار شدید بوده است. آن‌ها گفتند با چشمان خود دیده‌اند که سامانه گنبد آهنین از سمت بلندی‌های «جبل شیخ» شلیک کرد و موشک پدافندی درست در زمین فوتبال فرود آمد.

اما با وجود تکذیب شدید حزب‌الله، «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اشغالگر مدعی شده است: «اتفاق مجدل شمس، خطرناک‌ترین حادثه علیه غیرنظامیان از 7 اکتبر گذشته است، ما در حال آماده‌سازی واکنشی علیه حزب‌الله هستیم».

در این میان برخی منابع گفته‌اند که موشک پدافندی ارتش اسرائیل عامل این حادثه بوده، حتی وبسایت روزنامه اسرائیل هیوم نوشته است: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک‌های شلیک شده در فضای مجدل شمس جولان دچار مشکل و اشتباه شدند».

در این راستا یک مقام آمریکا به وبگاه خبری آکسیوس گفت که حزب‌الله لبنان به سازمان ملل اطلاع داده حادثه مجدل شمس در نتیجه سقوط موشک پدافندی اسرائیل در یک زمین بازی فوتبال رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.